2013年4月16日 星期二

胃壁與波士頓同在



這是剛從email收到的訊息,本地知名餐廳 Craigie on Main 決定今晚(四月十六日)推出四或六道菜的主廚套餐,晚間九點之後供應,所有食物收益(food proceedings,我想就是指不含酒水與服務費)將捐給昨天馬拉松爆炸案的受害者。 

我沒有能力跑波士頓馬拉松,但在這個城市居住六年多,每到春暖花開,就會在住家旁的河邊看見就像一瞬間同時綻放的花一樣忽然多起來的跑者,一個又一個從我身旁超車而過,為波馬加緊練習著。 

爆炸案發生的地點,距我平日活動的地方走路就可以到了,如果那時我在實驗室,或許還會聽到爆炸聲;如果當時有朋友來訪,想吃龍蝦,搞不好我會坐在Atlantic Fish Company餐廳靠窗的位子; 如果不是剛好出城,或許,看天氣這麼好,會想去終點站,舔著JP licks 冰淇淋,賭一賭村上春樹今年有沒有來跑,如果… 

昨晚,看著電視上的新聞,特別令我感到無法言語,哪怕仍舊是異鄉,雖然和紐約或芝加哥比起來波士頓依然是我口中的”小爛town”,但是一種community的感覺,終究還是漸漸滲入心底了。 

所以當看到 Craigie on Main 這樣的動作,主廚所謂的”用我們所擅長的來救助(Helping the way we know how)”,包括這套餐以及免費提供駐守在地鐵站的民兵們午餐飲料等等,的確會令我感到與週遭在同一個溫度上。 

我將從這裡開始我的Eat Local社區小館系列。 

2 則留言:

WL 提到...

Becco大,
抓住了胃, 就抓住了心
待會也去買個波士頓派應援一下:)

Pray for Boston!

becco 提到...

又有了,到四月底

1. Helping the Way We Know Best- Chef’s Whim for Marathon Relief

This past Tuesday, while still processing the shock and horror of the Boston Marathon Bombing, we asked you to come together as community and support the victims of the attack by attending a spontaneous Chef's Whim with all the proceeds going to the One Fund. The response was overwhelming; a heart-warming show of the generosity and kindness our city embodies in dire times like this. Your response was enormous (THANK YOU!) and we raised over $2100 to donate for relief for victims and their families! However, we weren’t able to accommodate all who tried to reserve. So, your generous response has inspired us to offer the Chef’s Whim each remaining Tuesday for the month of April (April 23 and April 30). We will again be donating all food proceeds from the Chef’s Whim to those affected by the event surrounding and resulting from the attack on the Boston Marathon. Please continue to show your tremendous support!

Chef’s Whim
Four Courses- $45
Six Courses- $57
(All food proceeds will be donated to victims of the attack at the Boston Marathon)